>Zikir Ya Latiff (Yang Melembutkan)

Posted: 05/11/2010 in info agama, parenting, zikir ya latif

>

Sambungan previous n3.
Maaflah u’ols siapa yg dh terbaca n3 semalam tu..Agak mcm tak senonoh sket semalam bila di publish kan.Sebenarnya Ell belum siap lg,Ell tinggalkan sbb trpaksa menghandle bende lain.Tinggal2 sekali tengok dh ada 3 komen..:D Bila tanya sorang kesorang ank2 ni,semua tak mengaku.Mungkin tk perasan.Takpelah takyah gadoh2 Ell sambung je eh.

Zikir Ya Latif ni selalu Ell amalkan time nak tidokan ank2..Tiup kat ubun2.Tapi bila ank2 dah besar ni,masing2 dh tido asing selalu terlupa nak buat.  Sebab tu lah masing2 tunjuk besar kepala.
Cara berzikirnya seperti dalam klip bawah ni.Klip bawah ni ada campur dgn zikir lain,untuk zikir Ya Latiff dr  awal sampai ke 1:13.Zikir yang lain pun baguz untuk amalan.Tambah pulak Ustaz Badrul Amin yang berzikir..Aduh,menyentuh hati.Tah mana agaknya die sekarang..:) Dulu2 zikir2 ustaz Badrul Amin ni banyak yg rekod kat kaset je..tapi habis dh jahanam semua..Sib baik kat YouTube ade..
“Shiela,ko ingat tak lagi time kita sekolah menengah dulu masa dlm perhimpunan..Cikgu Satar mesti suruh kita zikir YaLatiff ni 7 kali kan.Aku rasa zikir ni bagus,sbb tu jadikn amalan untuk ank2 aku.”

 Ok,yang Ell tahu zikir YaLatif ni banyak khasiatnye.Salah satunya melembutkan hati anak2lah ni.Antara yg lain umpamanya 

1.klau kita jawap pekse..soklan subjektif ..baca 7x ya latif ni pada setiap kertas yang kita jawap..moga di lembutkan hati pemeriksa yg tanda kertas kita utk bg markah lebeh….tapi jgn lupa usaha jugak..!!!
2. zikir ini boleh juga dibaca pada air utk diberi kepada anak2 dan suami2 yang keras hati..kalau suami nak kawin sorang lagi pun boleh baca gak..hehehe..
3.Zikir ya latif ini sangat mujarrab untuk melembutkan hati kita yang keras..susah menangis takutkan Allah..amalkan selalu ketika bangun malam..insyAllah, Allah akan lembutkan hati kita sehingga kita akan menangis walau melihat semut dipijak..
4.Zikir itu apabila menjadi *wirid maka Allah akan datangkan *warid pada hati kita..jadi selalu amalkan..jgn time nak bagi kertas jawapan je..
5.Zikir ni dapat menyentuh hati kite yg lemah.Kalau benar2 dihayati pasti melembutkn hati kite..Letak kan tangan di bhg dada sambil berzikir dgn penuh ikhlas nanti kite dapat rase kan betapa besar nya Zat Allah yg Maha Lembut lantas hati kite pun akan lembut, mudah mengamalkn kebaikan.
 Zikir ni mudah,boleh baca bila2 masa je kat mana2.Bacalah berapa banyak kali pun,janji kene nombor ganjil.




Note:
Susah kan nak didik ank2 zaman sekarang ni.Mudah2an berkat doa dan zikir ni akan membentuk peribadi ank2 kita.”Doa itu senjata mukmin” – “Senjata yang paling mustajab untuk orang2 mukmin ialah berdoa”
amin…
Kamus:
*Wirid:
sesuatu yang dituntut Allah darimu. Segala bentuk macam ibadah baik dlahir dan batin, baik yang wajib maupun yang sunah. semua amal yang solih, yang untuk mengisi semua waktu dan dapat mencegah semua anggota dari perbuatan-perbuatan yang tidak disenangi.
*Warid:

sesuatu yang engkau harapkan dari Allah. Pemberian-pemberian Allah dalam hati hamba yang berupa keterangan hati ( termasuk kema’rifatan tentang Allah), nur cahaya (nur yang membuat dada lapang, dan nur yang membuat hati terang), kesenangan beribadah, taufik dan hidayahnya (pendapat salah satu ulama).

Sumber:
 Maaflh ye,bila satu n3 dh terpotong 2 ni,meleret pulak ekor die.Abes,kepala dh keluar dulu semalam..harini mengarang lebih sket la:)

Comments
  1. Azuan says:

    >semoga diamalkan…dan dapat anak yang tak besar kepala..huhu

  2. Lelord says:

    >lela selalu amalkan ni masa zaman blajo. nak exam kan kecut jek perut. so nk bagi kool sket baca ya latiff

  3. Shiela Latif says:

    >aku suker ngan zikir nie ell…mandangkan nama suami aku pun ABD. LATIF…mmg terbukti dia tue pelembut sangat2 orangnyer walau ko tengok jer macam garang yang amat…aku percaya…nanti aku nak amalkan selalu macam yg ko suggest tue…ingat lagi cikgu satar…ekekek

  4. ~ Lady ell ~ says:

    >lelord>>kan…mujarab ekk.shiela>>ahakss..kalo ko seru hari2 nama suami ko ngan zikir ni,ada kang die tak gi keje ngadap muke ko..:D

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s