Promosi baik punyaaaa~

Posted: 03/08/2010 in others
Bismillah..
Ell kalau membuka n3 dgn bismillah ni maknanya pasal makan ye u’ols..:) tapi tidak semestinya resepi..
Nmpak tak gambar atas ni.Haaa…ni lah die nye promosi yg sangat bijak.Agak2 kalau dah bnyk sangat buah2an berlebihan tu,bleh la ikut cara ni.Hihihi..ni kan,hsbn snap masa dia gi beli durian kat Pekan Nenas,area2 sini lah.Ell tak pegi,tapi ni gambar ihsan hsbn la eh.
D’ols ni..yg ada dusun durian dah tak sanggup nak mkn bnyk2..even kalau berjual tepi jalan pun bukan selalunya habis,jadi dari terbuang tu kan membazir,buat cara macam ni.Siap bagi komisen lagi sape yang tolong bawakkan kastemer…hihi:) Lgi bagus kalo pandai meng’ayat..
Oh,pernah Ell jumpa org yang sangat lah baik hatinya,dia kasi mkn kat dusun die tu tanpa bayaran pun..makanlah berapa banyak nak,berapa lama nak melantak,die sedekah je.Siap bagi untuk bawak balik lagi.tapi dah tak jumpa pun lagi orang tu..tah mana agaknya die..mudah2an murah rezeki dia berpanjangan.:)
Ayat punya ayat,3 karung ni (gambar atas) hsbn beli.Banyak ekk.Tapi jangan wat keje gila nak mentekedarah semua tu..mau pitam tak bleh bangun.Makannya 6-7 biji je,kalau time Ell nak,2-3 biji boleh abis sorang tau (tengok size),tapi ada masa-masanya 2 ulas pun cukup dah..Abestu,kalo dah sorang makan 2-3 bji je apa citer ngan biji2 laen kan.durian ni bukan boleh simpan lam na..2-3 hari dah merekah,pastu mulalah naik gas.
 Durian didalam karung..:)tak teringat pulak nak amik gambo isi durian.
Kalau anak2 Ell  Dina (2nd dotter) yang suka sangat buah durian ni,malah bukan durian je apa jenis buah2an pun dia suka.bangun tido nak buah,tengah hari nak buah,tengah malam nak buah..aih,tk mengira masalah kiranya.kalau buah2 lain tu contohnya epal,12 biji 2 hari je dia habiskan..:) makan nasi sikit je.Oh,sayur dia snagtlah suka sayur bayam..kalau masak tumis air tu,menghirup semangkuk tanpa nasi je.
Kalau Marsha (1st dotter) dia serba boleh lah bab2 makan ni,tapi semua dia amik sederhana dr segi sayur,buah.Tapi kan,jangan makanan/lauk yg dia kata suka sangat2..(nasi ayam,nasi lemak,lauk daging,sardin,dll)Bangun pagi dah tanya nak masak apa,pastu balik sekolah tgh hari mkn,balik sekolah agama(kul 3.30ptg) makan,malam pun makan,tu tak trmasuk minum petang ngan supper lagi.Tapi kalau ada yg dia tk berkenan tu,sehari sekali je lah dia makan..
Aryan pulak buah2 mmg dia tak sentuh langsung.Suakanlah buah apa pun depan die,dia kata tak sedap.Durian ni,aritu hsbn sampai berkejor dgn dia sebab nak bagi dia rasa buah durian ni.klakar pulak ingat time tu.Yang herannya jem durian makan pulak..kalau ada jem ni,satu buku roti gardenia tu,2hari je habis ngan Dina.Kalau takde roti biskut pun jalan..
Dah menyimpang plak dari tajuk…:P

Sebab nak bagi cucu makan buah lah ni atoknya(my MIL) gigih mengikis isi durian nak buat jem.Kalo MIL panggil gula durian,sebab dari isi yang dah masak ni pun boleh guna utk buat bubur durian or wutever kan..banyak ni setengah periuk sederhana besar..bukan sederhana,tapi sederhana besar..kene faham ayat disitu yer..:)
Ini baru jem nye..tempoyak pun dapat buat jugak setengah bekas tupperwear (saiz bucket kfc) hasil kikisan buah durian yang 3 karung tu.Bayangkanlah berapa banyak nye tu..
Tetiba kan,Ell teringat musim durian 2thn lepas..ada penjual cina yg kononnya mengaku rakyat Malaysia, tulis signboard kertas SALAH kat tepi jalan.Normallah kan..signboard tu,dah katanya nak promosi..tapi yang tak menahan tu,dia boleh tulis DULIAT ,rm sekian2..(tk ingat).Adoiyai apek,ko mengaku ko org Malaysia,tp pelat..!kalo cakap je tak heranlh..ini tulis pun ko pelatkan…sampai melelh air mata gelak ngan hsbn.:D
Ok,itu adalah promosi yang tak baekkkk punyer..
JANGAN LUPA
KLIK SINI (GAMBAR)
Comments
  1. Cik Agogo says:

    hahaha… tulis pun nak pelat macam dia cakap kan…duliat… adeih laaa….tapi kat penang pun ramai je camtu kak ell…kat balik pulau tuh… dah la signboard sebesar-besar alam….

  2. ratna says:

    ya allah..murah rezeki ell & jugak org yg jual murah tu.. kenduri doyan la yer..

  3. Dee says:

    first time tgk jem durian ni..mesti sedap..nak2 buatan sendiri..anak dee fifi tu pun suka nau buah..mimi tu x minat pulak..minat durian je melampau-lampau..

  4. rasp says:

    apsal laaaa u tak dok dekat dgn umah i…kalo dak dgn tak malunya i pi terjah umah u sis…minta sebotol BESAR punya jem & setupperware BESAR punya tempoyak…hehehehe

  5. ~ Lady ell ~ says:

    cik agogo>>ha'ah nena..signboard sebesor alam…5km nk nmpk.:)ratna>>tu lh kan…murah rezeki.:)tp takdelh sampai kenduri..mau pitam kang ratna..:)

  6. ~ Lady ell ~ says:

    dee>>dee nk sket? nnt kalo ada rezeki dee, ell tolong pos eh.hihi kalo ada lh kan..buat2 sahur bln pose..lain ank lain2 kn dee..rasp>>huhu..semua yg BESAR2 ekk.kalo gitu 2tahun 2bulan 2minggu 2hari pun habes2…:P

  7. larra says:

    ell..bestnyer lulian…duliat pun bes gak hehhe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s