Pencuri Di Majlis Kahwin~

Posted: 26/04/2010 in issue
Salam semua..amacam weekend? Ada gi attend wedding? Weekend Ell biasa2 je n cuma gi majlis kenduri kecik2 mewakili MIL.MIL pulak terpaksa tp rela ke majlis perkahwinan cucu sedare dia.We’ols mmg tk sempat pegi coz hsbn Ell sgt2 bz minggu ni.
Dikisahkan oleh MIL,semasa majlis sanding cucu sedara nya tu ada pulak sipanjang tangan yg mencuri.Time sibuk2 org pakpong2..dia pulak kopakkan duit org.Yg Ell rasa geram bila dengar tu,ank kecik digunakan.Konon2 tumpang bilik,nk menyusukan anak..adik MIL pun siap trserempak n sempat tanya buat apa dlm bilik.
Pakaian cantik,molek,kemas..siap bertudung bagai,yelah mcm org gi majlis kawen tu..rupanya dtg sbg tetamu yg tak diundang..tp dgn muka selamba buat2 mcm kenal.Bila salah sorang adik pengantin trnmpak dia duduk mencangkung,dia rasa curiga n terus tanya buat apa,dia terkejut.Adik pengantin tu mmg tak pernah cam pun ada muka sedare mara yg mcm tu..
Dia kejar perempuan tu dgn 2-3 org lagi tp tk dpt tangkap sbb ada sebuah kereta dh menunggu.Nasib baik dapat nmpk plat number dier.Dan nasib baik jugak yg hilang cuma rm700 je.Nasib baik lagi rantai kawen mak pengantin yg pakai..kalau tk mmg jadi hari nasib tak baik..hihi banyak na ‘nasib baik’ ekk.
Aih! mc2 lh taktik org nk merompak/mencuri ni.D’ols yg lebih pandai atau kita ni yg selalu pendek akal,leka  n kurang berjaga2.Tp ko jgn ingat ko leh selamat pencurik oiii..plat no ko dh antar kat pak polisi.siaplh ko kena siasat..”(yelah tu polis siasat..tah2 berabuk report ni duk kat balai..)
Ell pun mmg selalu nmpak kalau time majlis kenduri kawen n sedare mare brtandang,beg2 semua dok bersepah2.Org2 yg panjang tangan ni lah selalu amik kesempatan..sukalh dia bila kerja2 dia org tk perasan,pastu buat muka manis depan org ramai,kemudian dia ‘say babai…’
So,u’ols..apa motip kisah ni? Haaa..tk lama lg cuti sekolah kan.bnyklh majlis2 kawen mcm ni kan..eloklh u’ols pikir2 kan kat mana tempat selamat nk simpan barang2..jgn main ‘lepak’ sebarang je..tk kiralah henpon ke,duit ke,apa ke.. kalau tidak alamatnya ‘selamat’ lh harta benda u’ols..
Lagi satu citer pasal duit ni,(trkeluar tajuk sket) ada pulak kdg2 yg bg duit sumbang dlm sampul tu,sampul kosong je kadang2 dilukisnya gambar duit..Kurang ajar kan..sampai skrng pun masih ada kes2 mcm ni..Tak berkatlh hidup org mcm ni..Kalau tak bnyk,takat 2hengget pun org tk kisah nyer..tp tk perlu lh nak menipu kan..Org pun jemput dgn ikhlas..dh bg mkn minum,siap ngan beg ‘berkat’ lagi..tp pandai2lh nk balas budi org kan..:)

Comments
  1. BeaN MorENo says:

    bab2 kenduri ni memang susah nak jaga…dulu member ada cerita hp dia ilang sedara sendiri yang curi…saya pun tak faham

  2. betul tu… kekdang tarik2 tisu je :p

  3. deatH_luVer says:

    bkn time kenduri kendara je kene jaga..time raya pon same..senang citer..time orang kumpul ramai2 kat umah tuh jaga2 la..bukan kenal sedara mara kalu nak pow pon..

  4. mak pernah kena ..time kenduri kawin lama duluuuu kt umh sedara ..hbs rm ..gerammmmmmmmmmmmmmm

  5. iena hamdi says:

    ahhaha hbiasala tuh… tapi akak so far duit yg hilang sikit.. tp hp berlambak hilang.. hp canggih hingga la hp yg bodo pun diaorg amik..ermmm mcm2 kan

  6. ratna says:

    buruk perangai betul pencuri tu.. tgh2 org sebok gitu pun boleh nak mencuri!!

  7. rasp says:

    pernah kan keluar kat paper pasal kes nie gak sis…yg tu lagi parah…rasanya duit hantaran kot lesap…kureeennngggg sungguh kan…

  8. ~ Lady ell ~ says:

    bean moreno>>hai mekasih komen kt sini ya…:)org kalau dh cepat tgn,sedare pun bkn die tk kira.lebih2 lg kalau sedare jauh..ardinihumaira>>tisu pun ada…tk patut betul d'ols ekk.

  9. ~ Lady ell ~ says:

    death-luver>>ya2 betul2..time org ramai,mmg sgt sesuai ambik kesempatan.tk kiralah bila masanya.yg penting jgn cuai la dgn bende2 penting ni..:)Diana>>kesian kan kat fmly pengantin mcm ni..dh bnyk2 berabis duit ringgit,org lain senang2 je.sib baik pencuri2 yg mcm ni tk ganaz..

  10. ninaneno says:

    huhu…bab2 lukis duit tu… bukan kenduri kawen je… masa urus jenazah arwah mak&ayah dulu pun… ada jugak yang buat lawak kurang cerdik macam tu…cantek je sampul letak dalam jag. sekali bukak tengok, kosong… ada jugak kasik duit lukis2…huhu… memang ada je kan yang amik kesempatan camni…

  11. ~ Lady ell ~ says:

    iena>>kak,hp pun boleh tukar jadi duit jugak kak..walaupun hp bodo..haha.kalau di guna dh sah2 lh sedare kenal kan…ratna>>mmg itu pun masa yg ditunggu2..lg org sebok,lg bnyk habuan dier..rasp>>ha'ah..rasanya dh bnyk jugak kot kes2 mcmni..advance betullh pemikiran derang ni ekk.tau je mana tempat bnyk duit.

  12. ~ Lady ell ~ says:

    ninaneno>>ada jugak…ish2,dahsyat betul pemikiran derang ekk.

  13. Tihara says:

    kadg2 pk balik..org desperate nk cari duit sanggup wat ape saje..brg2 skang semem mahal2..deorang lak nak beli mcm2…dgn hidup mcm tu kdg2 diorg leh hidup mewah tp ape pekdah nye kan..

  14. T.u.Y.a says:

    ade je taktiknye kan kak..sunguh2 x sopan..

  15. mamarempit says:

    Mak tiri akak penah dpt sampul kosong mase kenduri kawin adik akak ari tu

  16. ~ Lady ell ~ says:

    tihara>>betullah kak,derang ni amik jalan mudah je nk senang..tp menyusahkan org lain..tuya>>tu lah dier..mcm2 pesen org nk mencurik..mamarempit>>sapelah agaknya ea kak…aih,kenyang betul dia mkn ..:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s