Fishing Pond~

Posted: 04/12/2009 in hari raya, pond

Friday,Dec 4,2009

Hi alls..

Ell dh janji nk sambung citer pasal kolam memancing ikan dn udang yg diusahakan suami SIL4😛

Lokasi :
Lot 3959,
Lorong Serai 4,
Kg Sungai Serai,Hulu Langat.
Masa operasi : 9.00am – 2.00am

Pada u’ols yg suka memancing tu,kalau rasa nk tenangkan fikiran yg dh agak2 serabut,bolehlah gi sini. Kolamnya dibhgikn utk beberapa bhgn ikan dn udang. Bayaran nya tk yah tnya..patut pnya.Kalau u’ols betul2 teringin..gi je terjah tpt tu eh.

Ini signboard ke pintu masuk kt atas bukit tu.Mmg mendamaikan dan Ell pasti sesapa yg kesini akan rasa tenang sambil menunggu ikan/udangnya memakan umpan.Sangat sesuai dengan namanya TEPIAN RIMBA.

Tp sebelum tu,u’ols kenalah naik atas bukit dulu..baru lh jumpa kolam memancing ni.Alah,bukan menapak pun..boleh naik kete.:)

Laluan masuk ke kolam memancing tu,u’ols akan melintasi dr bwh rumah SIL4 (Puncak SA)nih.Awas ya sape yg nk buat keja tk senonoh..keliling rumah dan kolam siap dipasang cctv ada 15 kesemuanya.Security system agak ketat jugak dikawal sbb pernah terjadi cubaan nk memecah masuk ke kawasan sekitar oleh seramai 5 org ttp dpt dikesan oleh sistem yg tiptop nih…so brterabur derang lari sblm polis smpai.

Jalan je terus tuju ke kaunter utk membuat pembayaran sekian2 jam.

4 gambar atas ni pemandangan sekitar kolam.Nice huh.mendamaikan..rasa tenang je.dikelilingi bukit2 n pokok2 yg menghijau.Masa ni tutup cuti utk Raya Haji,so mmg tak de org.

Tengok ikan2 ni geram tk u’ols…udang pun sama tp lupa snap gmbrnya.Kalau ada rezeki dpt lh u’ols udang galah yg besar2.:)We’ols slalu gak dpt mkn udang kolam ni..tp yg dh putus janggut n ekor la..kalau tk rugilh kan..mahal wooo.


Note:~Tepian rimba pernah menjadi lokasi penggambaran beberapa buah drama tempatan antara yg Ell ingat “Naluri Seorang Insan” pelakon Syed Aiman,Ijoy n Linda Rafar.
~Pernah juga menjadi lokasi rancangan memasak “Ole-Ole Chef Wan” tahun 2008.
Buat kakak iparku,Ni dh tolong promote baik punya..tk de apa2 ke nnt.heheheh.

Comments
  1. Emy Omar says:

    Damai jer keadaan kat situ ye..nice view…

  2. Lieya says:

    Uiskkk bestnyee Ell… Boleh tenang pikiran pegi tempat cenggini

  3. ~ Lady ell ~ says:

    Emy Omar>>>ye true..yg boleh dengar bunyi air air terjun buatn n burung je.mmg mendamaikan..sejuk mata memandang.Lieya>>>betullah lieya..kira mcm terapi minda gak ni..:)

  4. Dee says:

    wow..seronoknya..mendamaikan sungguh suasananya..mmg boleh lelap ar ni..sambil tgu org mancing..kehkehkeh..

  5. cHeRyNa PiReS says:

    macam best je ell..geram plak sha tgk nieh. kat mana ye tepian rimba nieh?

  6. UnGu VioLet says:

    bestnye kak.. gambar semua interesting sgt2..

  7. rasp says:

    susah tak nak tangkap udang sis?me tak pernah gi memancing udang oooo tapi bila bab makan udang laju je hehehehehe…tempat nie mmg nampak aman je kan sis…

  8. ~ Lady ell ~ says:

    Dee>>>ye dee..dgn angin sepoi2 tu..mmg terlena dibuatnyer..Cheryna pires>>>kat hulu langat sha…batu 11

  9. ~ Lady ell ~ says:

    ungu violet>>>hi dik..lama kita tk berhubung yer..ni amik pakai cam biasa jer..kalau akak guna dslr tu..ermm,lg menarik kan.rasp>>>tk berapa senang la nk pancing udang..tu pasal ell kata kalau 'bernasib baik'..hehehe bab mkn mmg kita laju ekk sis.:)mmg aman sis..tp riuh sket je la sbb ada kokang yg species monyet tu dok bising tetiap pagi kat atas bukit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s