Kebenaran Al-Quran

Posted: 24/04/2009 in info

Friday,April 24,2009

AL-QURAN adalah mukjizat terbesar yang dikurniakan Allah s.w.t kepada Nabi Muhammad s.a.w selain kitab wahyu terakhir yang masih kekal terpelihara sehingga kini.Isi kandungan al-Quran yang tidak pernah berubah dan sentiasa relevan dengan setiap perubahan zaman, malahan ilmu yang terdapat di dalamnya melampaui zaman ia diturunkan.Ini kerana pada zaman al-Quran diturunkan iaitu pada abad keenam, masih belum ada kajian sains mengenai alam semula jadi yang dilakukan menyebabkan masyarakat belum mengetahui mengenai ilmu sains dan teknologi.Kajian mengenai pelbagai rahsia alam hanya bermula kira-kira abad ke-19 dan ketika itu didapati bahawa segala fakta sains yang ditemui adalah selaras dengan maklumat asas daripada al-Quran.

Pelbagai penemuan baru sains dan teknologi pada masa kini yang berasaskan kepada ayat al-Quran adalah bukti bahawa setiap ayat dalam kitab asmawi terakhir ini bukan rekaan manusia.
Sebaliknya, penemuan ini seharusnya menambahkan keimanan umat Islam.

Yang paling baru ditemui kejadian runtuhan bangunan pencakar langit, World Trade Center (WTC), New York, Amerika Syarikat pada 11September 2001 dikatakan seolah-olah sudah digambarkan dalam al-Quran.Kajian yang dijalankan seorang ulama Mesir, Dr Zaghlul Najjar, mendapati bahawa ayat ke-110 dari surah at-Taubah seperti memberi isyarat awal mengenai kejadian ini.

Ayat Al-Quran surah 9 (At-taubah) ayat 110 yg bermaksud; “(keruntuhan) yang dibina oleh mereka yang munafik itu sentiasa menjadi penyakit syak keluh kesah (lebih drpd yg sedia ada)dalam hati mereka ,(dan tidak akan habis)kecuali (apabila)hati mereka hancur luluh (dlm tanah).Dan (ingatlah) Allah maha mengetahui lagi maha bijaksana.”

Fakta tragedi tersebut

Ketinggian bangunan WTC : 110 tingkat
Tarikh kejadian : 11 haribulan
Bulan : 9
Tahun : 2001

Apakah persamaan nya dgn ayat Al-Quran surah At-Taubah ini?Mari sama2 kita lihat dan renungkan.Ayat berkenaan ialah ayat 110 (WTC 110 tingkat).Juzuk ke 11 (tarikh kejadian pada 11 haribulan).Surah ke 9 ( kejadian berlaku dalam bulan 9).Sementara huruf terakhir surah itu ialah huruf yang ke 2001( kejadian berlaku dlm tahun 2001).
Ini adalah persamaan yg boleh dianggap tepat.Tetapi sejauh mana maksud Allah SWT didlm ayat ini tidaklah diketahui.Cuma oleh kerana ada persamaan fakta dan makna ayat,maka boleh kita jadikan ikhtibar.Namun apa yg terjadi dan berlaku semuanya didalam ilmu Allah yang sangat dalam,Allah lebih mengetahuinya.Allah akan memberitahu rahsianya kpd sesiapa yg dikehendaki .Sesiapa yg rajin mencari,maka ia akan bertemu.

Misteri yang terkandung dalam ayat-ayat al-Quran ini membuktikan kitab berkenaan bukan rekaan seorang manusia melainkan ia dihasilkan oleh suatu kuasa yang mentadbir seluruh alam ini yakni Allah s.w.t.Bnyak lagi bukti keagungan Allah yg telah dinyatakan didalam Al-Quran,malah perkara2 yg bakal berlaku juga tlh dinyatakan.Maka sebab itu boleh lah dikatakan ilmu Al-Quran itu melampaui zaman…

Ini lagi satu kejadian yg Ell rasa nak tunjuk. Kalimah Allah .Mungkin ada yang dah mengetahui..tapi apa salahnya kita brkongsi..Kalau nak tengok lebih bnyak gambar mengenai kalimah2 Allah ,sila ke laman ini www.miraclesofislam.com



Gambar ini diambil di Gunung Lembu,Langkawi,Indonesia
Subhanallah,maha suci Allah dan nabi muhammad itu pesuruh Allah!

Sungguh benarlah firmanmu;

“Kami(Allah)akan memperlihat kan tanda tanda kekuasaan kami di segenap penjuru langit dan pada diri mereka sendiri ,sehingga jelaslah bagi mereka bahawa Al-Quran itu adalah benar.”

Surah Al fushilat ayat 53

*Mungkin ada yg dh tau tentang perkara2 sebegini..
*Semoga menimbulkan keinsafan kepada kita bahawasanya Allah SWT berkuasa diatas segala-galanya.
*Sumber dipetik dari sebuah buku yang bertajuk MISTERI ANEH DAN GANJL BUKTI KEAGUNGAN ALLAH dan laman web
www.miraclesofislam.com



VOTE MY BLOG

Comments
  1. eya says:

    udh tertulis semua didlam Al-Quran..
    Allah hu Akbar..

  2. Dee says:

    info yg sgt2 berguna di hari jumaat..

  3. rasp says:

    thx for sharing…
    sis tadi i ingat gambar tu kat langkawi, kedah, ghupanya indon ek…oooooo

  4. ~ Lady ell ~ says:

    eya>
    sungguh besar kuasa Allah kn eya…dia dh tahu apa yg berlaku dn bakal berlaku..

    dee>
    kita kongsi sama2 eh dee…:)

    rasp>
    wlcm..
    ell pn nk type tu tengok bnyk kali gak..kot2 salah.tp kompon mmg kt langkawi indon.sama pulak nama tempatnya ekk.

  5. Izan says:

    subhanallah….
    saya pun pernah nampak tulisan cenggini kat langit pada raya aidilfitri tahun lepas kat sini. ada tangkap gambar tp disebabkan malam gambar tak berapa nak jelas…

  6. tajma says:

    thanx for the info.amat bermanfaat sekali..

  7. @tune® says:

    berimanlah dengan Al-Quran…

  8. Gieyana says:

    Ell~ bagus ar! boleh djadikan pedoman n reminder…
    ~That why akak suka amik gambar…mn tau dpt lihat kalimah Allah..

  9. Yan says:

    Subhanallah..

    err ell… kt indon pun ade Langkawi yerk

  10. Diarihatiku1976 says:

    kuasa allah ekk.. tapi yg menyedihkan manusia dimuka bumi ini masih belum berubah,

  11. ~ Lady ell ~ says:

    izan>
    ye ke izan..untung la kalu mcm tu..mmg izan insan yg trpilih..:)

    tajma>
    wlcm..:)

    atune>
    mesti..itu dh kewajipan kita umat islam kan..

    gieyana>
    sama2 kita memperingati kak..

    tinggi nyer harapan akak nk tengok kalimah ALLAH..Insya'Allah dgn izin NYA..manalh tau kan..akak antara org2 pilihan-NYA..:)

    yan>
    ha'ah yan..ell pn baru tau.:P

    diarihatiku1976>
    tk taulh apa lg yg boleh menyedarkan derang ni..mcm2 dh tanda2 Allah tunjukkan..:)

    btw thnx dtg n komen dlm blog ell ni ya..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s