Al-Fatihah buat ROHAYA

Posted: 28/01/2009 in others

Wednesday,28 January,2009

Pd hening pagi selasa,27 January 2009 seoarang lagi hamba ALLAH tlh pergi meninggal kn kita.Beliau adalah salah seorg anggota keluarga Ell iaitu adik kandung kpd mak Ell.Sebak dan sayu saat menerima khabar berita mengenai pemergian arwah.Arwah seorg balu yg kematian suami 3 thn lalu dan kini meninggalkn 6 org ank2 yg masih kecil diantara 3-16 thn,yg masih brsekolah .
Bercerita mengenai arwah,masih muda dn brusia dlm lingkungan 39thn.Arwah brgantung harap kpd nenek Ell utk menjaga ank2 nya krn trpaksa keluar mencari rezeki dr pekerjaan sekadar menjahit di Bukit Gambir,Muar,Johor..Stlh nenek Ell pergi menyahut seruan Ilahi 2 thn lps,hidup arwah ank beranak sprt hilang arah.
Arwah mula sakit2…tmbh perit lg bila ditimpa kemalangan jln raya.mmg menyayat hati kala melihatkn keadaan arwah dimasa hayatnya.Kurus kering hingga tk brdaya..mcm2 andaian yg diberikn mengenai penyakit arwah..tp hanya Allah yg tahu apa penyebabnya…
Yang menambah sebak lg,kesemua ank2 arwah tk mahu brpisah adik beradik…memandangkn mak ell dh tk de tanggungan ank lg..bolehlh kiranya dia mengambil seorg dua dr mereka 6 beradik..tp sekeras2nya menolak krn nk berkumpul dgn semua adik beradik trmasuk 6 org lg ank pakcik Ell yg brtanggungjawab membela ank2 arwah…
Pd Ell, semuanya brlalu dgn begitu cepat. 2minggu lps Ell sekeluarga melawat arwah yg ketika itu dikhabarkn dh trlalu uzur,sehinggakn menguruskn diri sendiri pn tk berdaya.Kami balik meniggalkn beliau dgn keadaan yg sgt menghibakn.. 2 hari kemudian beliau dimasukkan ke hospital besar Muar krn suspek TiBi…tk taulh TiBi ke apa,keadaan beliau brtambah kritikal dan dihantar ke hospital besar Sultanah Aminah di Johor Bahru slps 3 hari .
Stlh 5 hari dikuarantine di ward,beliau dibenarkn dilawat oleh sedara mara dn Ell sekeluarga serta merta pergi.Melihatkn keadaan beliau yg nmpknya semakin membaik ,hati terasa lega pd Isnin 26January ..kelmarin.
Dan semalam…khabar yg mengejutkn seluruh ahli keluarga.Beliau tlh pergi mengadap Ilahi..Yang paling ralat tk dpt mengadap arwah menghembuskan nafas trakhirnya adalah ank arwah yg ke-2 yg rasa brtanggungjawab menjg ibunya sepanjang berada dihospital tp tk de disisi arwah….
Biarlh semuanya berlalu..dn semoga arwah disemadikan dgn tenang didlm sana.Kita yg masih hidup ni,sama2lh sedekahkn AL-FATIHAH buat arwah ROHAYA BINTI YASIN agar rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkn dikalangan org2 yg briman…AMIN…
*Arwah adalah antara makcik Ell yg paling bnyk meninggalkn kenangan bersama..beliau pernah tinggal bersama2 keluarga Ell dlm tempoh yg agak lama ..lebih kurang 4-5thn krn sekolah beliau yg berhampiran dgn rumah Ell ketika itu.Masa tu Ell kecik lg dn mmg sgt manja…sekarang kenangan hanya tinggal kenangan…😥
Comments
  1. cHeRyNa PiReS says:

    al-fatihah…semoga arwah ditempatkan di kalangan org yg beriman…

  2. Nad Eusoff says:

    sabar ye kaktakziah buat keluarga arwah

  3. rasp says:

    smoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama golongan org2 yang beriman..Al-Fatihah.

  4. zeti says:

    Innalillah.. s'moga roh arwah dicucuri rahmat.. sdih dgr citer psl arwah & ank2.. smoga ada sedara mara ell yg bole nengok2kan ank2 arwah..al fatihah buat arwah..

  5. Signorina Syima says:

    kak ell…takziah… sesungguh nya yang hidup akan mati jua… bersabarlah..

  6. Dee says:

    Al-Fatihah n ucapan takziah buat makcik ell. Moga rohnya dicucuri rahmat. Selalunya gitu..kita yg jaga hari2 x smpt mengadap ketika saat akhir..gitu jugalah dee..tiap2 hari jaga mak..tp bila dia pergi dee x sempat mengadapnya..kita redha jelah pemergiannya.

  7. Diana@Mama Adam Mukhriz says:

    al-fatihah … sedih baca citer ell … moga arwah lebih tenang & rohnya dicucuri .. aminnnn

  8. Leenoh says:

    Al.Fatihah. Kita semua rasa sedih atas peristiwa ini, takziah kpd anak-anak dan keluarganya yang lain.Semoga Allah melapangkan rezeki kepada mereka adik beradik. Insya Allah kita juga pada suatu hari nanti akan bersama mereka yang telah pergi itu. cuma hari dan saatnya sahaja menjadi rahsia kepada semua orang, oleh itu kita kenalah sedia bekalan utk keperluan di sana, sekarang kita masih dalam musafir, semoga kita telah berada di jalan yang betul dan benar.Wassalam.wassalam.

  9. @t00neY r00neY® says:

    sedih pada anak arwah..yatim piatu…sedih plak kite bace…smoga rohya ditempatkan bersama orang yg beriman..Al fatihah

  10. Yatt says:

    sabar byk2 yea..semua ni dugaan dr Nya..takziah wat ell sekeluarga..

  11. TauruzMama says:

    Al Fatihah…Takziah buat keluarga Ell…Sedihnye bc en3 ni…

  12. ~ Lady ell ~ says:

    cheryna pires>terima kasih dn insya'allah sya..semoga arwah tenang disana..nad eusoff>alhamdulillah..akak dpt brsabar..trima kasih nad..rasp>mudah2an roh arwah trgolong dikalangan mereka yg briman..terima kasih sis..zeti>terima kasih zeti..insya'allah sedara mara yg lain akn tolong jaga kebajikan mereka ank2 yatim…signorina syima>betul tu syima..masa kita jugak pn akan tiba..Dee>gitu lh dee..nk ralat pn semua dh brlalu…redho je lh..terima kasih ucapan takziah nya ya…Diana@mama Adam Mukhriz>mudah2an arwah lebih tenang disana ..terima kasih diana..Leenoh>terima kasih saudara…siapalh kita manusia utk menghalang kehendak-NYA kan.yg pergi biarkn dia tenang disana.Kita yang hidup teruskn bermal umpamanya kita akn dicabut nyawa esok lusa..atooney rooney>terima kasih atune..sbg saudara trdekat lagi terasa pemergian arwah.tambah pulak melihat ank2 nya yg dh yatim piatu..aku hanya mampu membantu trdaya yg mampu..insya'allah..Yatt>terima kasih kak yatt…Tauruzmama>hai tauruz..lama tk dengar cite..terima kasih ucapan takziah tu ye…alahamdulillah..masih kuat semangat ell nih.cuma kesian pd ank2 arwah yg yatim piatu tu..semoga Allah murah kn rezeki mereka adik beradik..amin..

  13. ~ Nana ~ says:

    Alfatihah….semoga rohnya dcucuri rahmat dan ditempatkan bersama sama orng yg soleh….kpada anak2nya…Tabah dan Redha pemergian bonda…ell…be strong okeh…

  14. @LiYaNNuaR says:

    Al-Fatihah & takziah yek… moga rohnya tenang di sana… amin!

  15. Izan says:

    takziah buat ell sekeluarga..sedih la bila terkenang anak2 arwah yang kehilangan ibubapa mereka ketika mereka masih kecil

  16. ~ Lady ell ~ says:

    nana>terima kasih nana..alhamdulillah..aku masih kuat.tk tau lh ank2 arwah…derang kecik lg tk tau apa2..sedih aku.@liyannuar>terima kasih kak…mudah2an roh arwah akn tenang..izan>terima kasih ucapan takziah.insya'allah sedare mare akn terus bantu mereka adik beradik semana mampu..dpt pahala kn tolong ank2 yatim..lebih2 lg derang tu yatim piatu…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s