Ceriakan Hari Anda….

Posted: 16/09/2008 in humor


*Nk kata 18sx tk jugak…sesuai juga dibaca oleh knk2 diatas paras 1 meter…dn dibaca stlh matahari terbenam….(bln posa kn…)

too much in my country

Ada 4 org pemuda didlm sebuah bas yg berlainan bangsa.Seorang warga US,seorg warga Africa, seorang warga bangladesh dn seorang warga malaysia.

tiba2 pemuda Us buang wang kertas usd 100.semua ketiga pemuda lain terkejut dn bertanya ,”why you throw out you’r money?” pemuda US itu menjawab,”it’s okey…it’s too much in my country.

Kemudian pemuda dr Africa juga ingin menunjukkn kemegahannya..terus buang sebatang rokok cerut keluar tingkap bas.semua ketiga pemuda lain terkejut dn bertanya,”why you throw out you’re cigar?”pemuda africa itu menjawab,”it’s okey…it’s too much in my country.

Tanpa berfikir panjang dn tanpa peluang pemuda bangladesh itu bersuara , pemuda malaysia terus mengangkat dn mencampakkan pemuda bangladesh keluar tingkap bas..dgn nada agak tinggi,kedua pemuda US dn Africa terus menjerit”hey! why you throw him out?” pemuda malaysia itu pn menjawab…”it’s okey,it’s too much in my country”.

kedua pemuda US dn Africa saling perpandangan dgn kehairanan..

Baju Cinta

Seorang nenek datang menziarahi rumah cucu perempuannya yang baru berkahwin. Setelah membunyikan loceng, si nenek terkejut kerana mendapati cucu perempuannya yang membuka pintu tanpa seurat benangpun dibadannya.

Belum sempat si nenek bertanya, si cucu berkata,“saya sedang menunggu suami saya pulang dari berkerja!”.“tapi kau telanjang !!!???” marah si nenek .“ini BAJU CINTA saya” balas si cucu perempuannya“BAJU CINTA ??” si nenek kehairanan“ya, suami saya menyukainya, saya juga begitu senang MEMAKAInya. Saya harap nenek dapat balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentu suami saya nanti akan berasa malu melihat saya memakai BAJU CINTA ini di hadapan nenek” pinta si cucu perempuannya.

Si nenek faham kehendak cucunya. Dalam fikirannya mungkin itu cara terbaru si isteri melayan sang suami. di dalam perjalanan pulang si nenek mendapat idea. fikirnya dengan mengikut cara cucu perempuannya, sudah tentu dia dapat mengeratkan hubungannya dengan si atok yang sudah berumur. sesampai di rumah, si nenek tadi menanggalkan semua pakaiannya, mandi,berbedak dan memakai minyak wangi sewangi wanginya. kemudian si nenek tadi pun menunggu si atok pulang.

Berberapa ketika si atok tadi pulang, sebaik saja pintu di buka si atok mendapati si nenek bogel kat depan pintu.

“kenapa dengan kau nie … buang tebiat???” marah si atok tadi.“ini lah BAJU CINTA bang” kata si nenek tadi.“BAJU CINTA???……kalau iye pn iron lh dulu baju tu…”


malam pertama

Seorang lelaki bernama Baskon yang baru saja menjalani malam pertama bersama isterinya, menceritakan tentang kemuskilannya kepada seorang kawan, Abon.

“Wah, gila ! Ternyata memang betul,” ujar Baskon. “Kebiasaan yang selalu kita lakukan ketika masih bujang, boleh berulang pada malam pengantin.”

“Sebenarnya apa yang berlaku semalam?” si Abon ingin tahu.

“Begini. Kau kan tau kalau semasa bujang aku suka melanggan perempuan.”

“Ha ah.”

“Ha…, terus malam pengantin semalam, setelah selesai melakukan hubungan, tanpa sengaja aku memberikan wang RM 100 pada isteri aku.”

“Wah, gila kau!” Abon terperanjat. “habis tu? Isteri kau marah?”

“Itulah masalahnya,” Baskon menjawab. “Dia malah memberikan wang baki RM 25 kat aku!”


Sebab itu lah Allah telah berfirman:“Wanita-wanita yang buruk itu untuk lelaki yang buruk dan lelaki-lelaki yang buruk untuk wanita yang buruk, sedangkan wanita-wanita yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk wanita yang baik” (Surah An-Nur : 26)

Comments
  1. Mieza says:

    hahaha…lawak sgh…skt perut pepagi ni gelak…:p

  2. atune® says:

    thanx ell kerana menceriakan hari aku,,…muahhaha,,,

  3. ita.itu says:

    kah.kah.kah..bantai aku gelak yg 1st tuh..haha

  4. Mummy Lieza says:

    hehhehehe suka mummy dapat senyum dan gelak di pagi2 hari ni…

  5. ~Eila @ Along~ says:

    best2…layan time bulan pose..ceriakan hari anda?? ceria dah ni ell..

  6. ladyell says:

    mieza>dh2 kk…putus plak urat perut tu kang..atune>alah..no prob.ita.itu>haha..klalo ekk.bleh dia cmpk mat bagla tu..mummy>suka dpt wat mummy trsenyum..iela>ceria ekk…

  7. * ayu * says:

    kelaka siut..i like the one yg lanting buang bangla tuh… hahaha..

  8. ladyell says:

    ayu>ha'ah gilooss kn..?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s