minum petang ari rabu..

Posted: 27/08/2008 in recipe

olla…
ari ni kn ujan boleh tahan jgk la lebatnye…pk2 nk mkn apa tuk minum petang,tetiba dtg idea..
aduhai la perut …nape asyik lapar hjn2 ni.terpaksa la lyn kn jugak…arini tekak rasa nk mkn cucur/jemput2 udang..


tepung,taugeh,daun bwg & yg penting skali tentu le udang..pastu campur n gaul rata.secubit garam bg rasa..

ni yg dh siap goreng…

di sbbkn nk publish kt sini ..kenalh letakkn sosnye kt tepi pinggan tu..kalau tdk..habis je goreng tentu dh licin.

bhn2 utk. sos nye

sdkt minyak

serbuk cili

bawang merah kisar

gula merah

sdkt air

kacang goreng ditumbuk kasar

Pastu,panaskn minyak utk tumis bwng.Masukkn serbuk cili ngan air tadi.masukkn plak gula. Bila dh sebati semuanya…..last skali masukkn kacang n ttp api.

kalau rasa leceh …guna sos botol je…

*Ell mmg rajin bt minum petang nih.itu pn atas permintaan my hubby.kalau tdk..ade Ell nk buat.huh! pk 1000 kali u…

Comments
  1. ratna says:

    hm..sedapnyer. hari tu cempedak goreng..aduhh semuanya membuka seleraku..

  2. ratna says:

    hm..sedapnyer. hari tu cempedak goreng..aduhh semuanya membuka seleraku..

  3. atune® says:

    sile poskan cucur udang tersebut and kasik awet supaya rase die same jer eh..
    maseh…

  4. atune® says:

    sile poskan cucur udang tersebut and kasik awet supaya rase die same jer eh..
    maseh…

  5. shafa says:

    sedapnyer npk cucur tuh…
    oh, cik atune jg sudah menapak di sini dulu dr aku yer…

  6. shafa says:

    sedapnyer npk cucur tuh…
    oh, cik atune jg sudah menapak di sini dulu dr aku yer…

  7. Mieza says:

    ptg2 ni lapo n hujan sdp mkn cucuq ni…:D

    mangkuk kita sama la…:p

  8. Mieza says:

    ptg2 ni lapo n hujan sdp mkn cucuq ni…:D

    mangkuk kita sama la…:p

  9. ladyell says:

    ratna>
    sori la ratna …tk de niat nk mengiurkan mu…pasni pi carik cpt2.
    atune>
    ish! gile ko suh kasik awet kt cucur tuh.kang keracunan makann ssh plak aku…

    shafa>
    pasni puan shafa buleh lh wat plak eh

    mieza>
    sedap kn kak mkn time ujan..

    mangkuk sama eh kak…ihiks

  10. ladyell says:

    ratna>
    sori la ratna …tk de niat nk mengiurkan mu…pasni pi carik cpt2.
    atune>
    ish! gile ko suh kasik awet kt cucur tuh.kang keracunan makann ssh plak aku…

    shafa>
    pasni puan shafa buleh lh wat plak eh

    mieza>
    sedap kn kak mkn time ujan..

    mangkuk sama eh kak…ihiks

  11. Ayu says:

    sedapnya….
    ni rumah kat ner nih? boleh x ayu nak singgah petang2…???
    hahaha.. muka x malu tul kan?

    uhuks!

  12. Ayu says:

    sedapnya….
    ni rumah kat ner nih? boleh x ayu nak singgah petang2…???
    hahaha.. muka x malu tul kan?

    uhuks!

  13. rasp says:

    pergghhh.. sodap tu.. nak skit…

  14. rasp says:

    pergghhh.. sodap tu.. nak skit…

  15. ladyell says:

    ayu>
    boleh ayu,kalau sanggup meredah lebuhraya smpai ke pontian, johor nih.:)
    amacam ada sanggup…

    rasp>
    nk sikit? abis dah…

  16. ladyell says:

    ayu>
    boleh ayu,kalau sanggup meredah lebuhraya smpai ke pontian, johor nih.:)
    amacam ada sanggup…

    rasp>
    nk sikit? abis dah…

  17. ita.itu says:

    sdpnye cucur..aku selalu beli yg segera je ko..dasar pemalas kan..hehe

  18. ita.itu says:

    sdpnye cucur..aku selalu beli yg segera je ko..dasar pemalas kan..hehe

  19. Ninie says:

    sedapnya nmpak…kalau msuk bulan pose tgk ni misti tergugat keimanan ni…

  20. Ninie says:

    sedapnya nmpak…kalau msuk bulan pose tgk ni misti tergugat keimanan ni…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s